Bölgesel farklılıklar

League of Legends Ahmet Kökyar

Herkese selam,

Bu yazımızda bölgeler arasındaki farklılıkları ve bunların oyundaki değişiklikler üzerindeki etkilerini göz önüne sermeye çalışacağız.

İngilizcenin yaygın olarak konuşulduğu bölgelerde üst koridorun durumu hakkında birçok tartışmanın döndüğünü görüyoruz. Bu tartışmalar koridora özgü şampiyonların gücü, eşyalar, oyunun sonucuna etki ve belli anahtar rünlerin eksikliğini ele alırken; genel görüş bu konumun eskiye nazaran çok daha istenmeyen bir noktada bulunması. Bu tür tartışmalar ortaya çıktığında kesinlikle görüşlerimizi bildiriyor ve harekete geçmeden önce sorunun bütün dünyayı mı, yalnızca üst düzey oyunları mı ya da yalnızca belli sınıfları mı etkilediğini araştırıyor ve gerçekten var olup olmadığını belirliyoruz. Ne yazık ki bu da bazı sorunlara çözüm bulmanın diğerlerine göre daha uzun sürmesiyle sonuçlanıyor; çünkü “X şampiyonu oynamak yine çok can sıkıcı” gibilerine kıyasla çok daha büyük bir sorundan bahsediyoruz. Bölgeler arasındaki karşılaştırmayı daha da vurgulamak istediğimizden, tercihlerinizin oynadığınız bölgeye göre nasıl çeşitlilik gösterdiğini ortaya koymak adına birkaç bölgenin (hepsinin değil) verilerini topladık. Bunları aşağıdaki tablolarda görebilirsiniz.

 

(Burada üst koridor kırmızı çizgi, ''işlevsellik'' ise destek)

Kuzey Amerika, Vietnam ve Kore'yi karşılaştırdığınızda birkaç eğilim hemen göze çarpıyor.

  • Her bir belirli bölgede ve bölgelerin tamamında, üst koridorun bütün MMR düzeylerinde tercih edilen konumlar arasında ilk üçe girdiğini; hatta Vietnam'da belirgin şekilde liderliği elinde tuttuğunu görüyoruz.
  • Yüksek MMR düzeylerindeyse (1800+), üst koridor tercihinin Kuzey Amerika'da üçüncülükten sonunculuğa, Vietnam'da birincilikten üçüncülüğe Kore'de üçüncülükten beşinciliğe ve tüm bölgelerde üçüncülükten dördüncülüğe gerilediğini görüyoruz.
    • Yüksek MMR düzeylerinde en az popüler ve en çok popüler konum arasındaki fark büyük ölçüde azalıyor.
  • Yüksek MMR düzeylerinde ormancı, destek ve üst koridorun konum tercihi açısından sık sık birbiriyle kesiştiği görülüyor.
  • Geçen sezon boyunca yapılan çalışmalara rağmen destek, Vietnam'da açık ara en az tercih edilen konum durumunda.

Burada destek (mor) için bir parantez açmak istiyoruz. Grafiklerimiz ne yazık ki yalnızca 6 ay kadar öncesine kadar gidiyor ama işlevsellik eskiden bütün MMR düzeyleri ve bölgelerde çok ama çok daha aşağılarda kalıyordu. Dolayısıyla bu rolü yalnızca takımına görüş sağlamak yerine oyunun sonucu üzerinde çok daha büyük bir etkiye sahip olacak şekilde değiştirebilmek için önemli bir geliştirme süresi ayırdık. Takım gücünün daha büyük bir kısmı alt koridorda toplandığından, bunun diğer konumlar üzerinde de bazı etkileri oldu; ancak şu anda bir buçuk yıl öncesine kıyasla çok daha sürdürülebilir bir durumdayız.

Konuya dönersek, burada asıl belirtmek istediğimiz nokta dünyanın farklı bölümlerindeki oyuncu tercihleri arasında farklılıklar gözlemlememiz. Bu da konum tercihi, oyun uzunluğu/akışı, meta ve popüler şampiyonlar gibi konular üzerinde etkiye sahip. LoL üzerinde değişiklikler yaparken tüm bunları göz önünde bulundurmaya çalışıyoruz (geliştirici ekibimizin çoğunluğu İngilizce konuştuğundan ve Los Angeles'ta çalıştığından bu gerçekten çok zor). Belli topluluklar tarafından tespit edilen bazı sorunların üzerine hemen atılmıyormuş gibi görünmemizin sebebi de bu; çünkü farklı bir metanın baskın olduğu bölgelerdeki sorunları yanlışlıkla daha da alevlendirmek istemiyoruz. Tabii tüm bunlar üst koridor üzerinde çalışmamız gerekmediği anlamına da gelmiyor. Yüksek MMR grafikleri bir çalışmanın gerekliliğini gözler önüne seriyor (ve bu çalışma şu anda devam etmekte). Yine de umarım bir bölgede ortaya çıkan sorunlar üzerinde hemen çalışmaya başlamanın neden o kadar da kolay olmadığını açıklayabilmişizdir.

Başka bir ilginç bakış açısı sunmak gerekirse; bütün bölgelerdeki oyunları yalnızca Altın 3 civarından 0 MMR'ye kadar olan kısmı filtrelediğimizde şu dağılım ortaya çıkıyor.

 

Resmi küçültüp genele baktığınızda, oyuncuların belli bir bölümünü etkileyen sorunların bütün oyuncular için geçerli olmayabileceğini görüyorsunuz. Dolayısıyla bu tür sorunları çözmek çok daha karmaşık hale geliyor. Dünyanın her yerinden, farklı amaçlara sahip milyonlarca oyuncunun zaman ayırdığı bir oyun geliştiriyoruz ve onu dengeleyip düzenlerken sürekli olarak herkesi göz önünde bulundurmalıyız. LoL'de daha iyi hale gelmek oyuncuların doğasında olduğundan ve ustalığa giden yolun bir sonu bulunmadığından, genellikle değişikliklerimizi yüksek seviyelerdeki oynanışı göz önüne alarak yapıyoruz. Buna rağmen bütün beceri düzeylerinden oyuncuları göz önünde bulunduruyoruz; çünkü LoL'ün nesiller boyu devam edecek bir oyun olabilmesi için her bir oyuncuya önem vermemiz gerekli. Bu konuda mükemmel olmasak da LoL'ü hem profesyonel oyuncuları hem gerçekten kendini adamış dereceli oyuncularını hem de normal oyuncuları tatmin edecek bir dengede tutabilmek için durmadan çalışıyoruz.

Bu yazımızla aslında epey geniş bir konuya şöyle bir bakış attık. Ancak umuyorum ki belli toplulukların azınlıkta olduğunu ve bütün oyuncuları temsil etmediğini söylediğimizde tam olarak neyi kastettiğimizi size anlatabilmişizdir. Bu ifadeyle amacımız size saygısızlık etmek değil; tüm dünyaca oynanan bir oyunu idare etmenin bedellerinden birini ortaya koymaktı.

Eğer bu konu hakkında sizin de yorumlarınız varsa bunları bizimle paylaşmaktan çekinmeyin.

Önceki Haber

VODAFONE FREEZONE, ŞAMPİYONLUK LİGİ İSİM SPONSORU OLDU

Sonraki Haber

Sosyal medyada yeni gizemli kurt ve aslan teaser yayınlandı